Hakkımda

Fotoğrafım
izmir, karşıyaka, Turkey
Kendimi her zaman mutlu hissederim. Neden biliyor musunuz? Çünkü kimseden bir şey ummam. Beklentiler daima yaralar.Hayat kısadır.Öyleyse hayatınızı sevin.Mutlu olun ve gülümsemeye devam edin. Sadece kendiniz için yaşayın ve; konuşmadan önce dinleyin, yazmadan önce düşünün, harcamadan önce kazanın, dua etmeden önce bağışlayın, incitmeden önce hissedin, nefret etmeden önce sevin, vazgeçmeden önce çabalayın, ölmeden önce yaşayın. Hayat budur.Onu hissedin,onu yaşayın ve ondan hoşnut olun.

7 Şubat 2012 Salı

oyuncak hikayesi

“Gösteri bitti” diyor yaşlı palyaço.
“Fakat size söyleyeceğim bir iki şey daha var. Oyuncaklar ve çocuklar için çok önemli şeyler. Uzun zaman önce, çocukları çok seven bir marangoz yaptı beni. Çalışırken her zaman çocukları düşünen ve bütün sevgisini oyuncaklara aktaran bir marangoz. Oyuncaklar da marangozdan aldıkları sevgiyi, kendileriyle oynayan çocuklara verirlerdi.
Ama artık, oyuncaklar fabrikalarda yüzlerce, binlerce sayıda üretiliyor. Tamamen sevgisiz. Böylece onların da çocuklara verecek sevgileri olmuyor. Çok yazık tabii.”
oyuncaklar öyle kötü girdi ki çocukların hayatına aslında sırf bu konunun basında fazlasıyla yer almasını insanların çocuklarına kendi elleriyle yaptıkları oyuncakların dışında hiç bir şeye el sürdürülmemesini istiyorum, bu kadar çok oyuncakçı reklamı varken imkansız dimi
ben yusuf arslana bu konuyla ilgili çok ciddi bir konuşma yaptım ve artık oyuncaklar hayatımıza girmiyor onlar hayal güçü ne kadar değerli dinlerken eğleniyorum atlı süvariler,yanında gezen adamlar bir takım belli belirsiz kişiler
binlercesi aynı anda üretilen soğuk fabrikalrdan çocuklarımızın ellerine gelen o nasıl bir plastikten yapıldığı belli olmayan oyuncaklar keşke o eski oyuncakçı dedelerimiz olsaydı mahalle başlarında da binlerce emekle bize yeniden oyuncak yapsaydı
ben çocukken anneanem bez bebek yapardı bende makaralardan araba yapardım kendime nekadar eğlenceli dimi bizler hayallerimizi unutmadan büyüdük ama çocuklarımız!onları yetiştirmek o kadar zor ki (çok sık kullarınırım bu lafı)onlar bembeyaz birer sayfa biz yazılar yazıyoruz ve yazdık larımızı kendimiz okuyoruz belki kendime çok yükleniyo olabilirim ama çocuğumun yaptığı her hatadan kendimi sorumlu tutarım ve hergün yenilenmek, gelişmek için çabalarım ki onlara daha fazla şeyler öğretebileyim diye....
mumuk oyuncakçıda kitabımızın adı netten okudum ama daha elime almadım kitabı.okuyunca sizde bana hak vericeksiniz !
siz çocuklarınıza ne tür oyuncaklar alırsınız?

10 yorum:

  1. Çok güzel bir uyarı olmuş. Ne mutlu böyle düşünenlerimiz de var. Kendi oyuncağımızı kendimiz yapardık ve heyecanlanırdık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim prof. bende çocuklarımın oyuncaklarına heyecanla bakmasını istiyorum

      Sil
  2. seninde dediğin gibi bu kadar reklam varken ve çocuklar bunları görürken çok zor oluyor sen almasan başkası alıp getiriyor,çok güzel bir yazı olmuş her bir kelimesine katılıyorum ama her çocuk senin çocuğun kadar anlaışlı olamıyor ne yazık..

    YanıtlaSil
  3. çok haklısın anne eli gibi; oyuncak almayalım derken kısmen almayalım diyorum.kendi ellrimizle yaptığımız bir sepet dolusu oyuncak eminim çocuklarımızın çok hoşlarına gider yada kilden yapılmış kendi elleriyle yaptıkları oyuncaklar...

    YanıtlaSil
  4. mumuk kitaplarıyla ilgili bir kaç yerde olumlu şeyler okumuştum. güzelmiş gerçekten. oyuncak konusunu sınırlamaya çalışıyorum mümkün olduğunca, haklısın o konuda da...

    YanıtlaSil
  5. İster pahalı isterse en ucuz olsun benim kız açıp ağzını ağlamaya başlayınca, çocuğunu ağlatıyor demesinler deye mecburen alıyordum. Şimdi 5.5 yaşında bende onunla bir anlaşma yaptım, kendisine verilen paraları toplarsa oyuncak alabilirsin dedim. Annemde bize bezden bebek yapardı bende kızıma çoraptan maymun yapmıştım :)) Oyuncak konusun da aslında bizler alıştırıyoruz çocukları..

    YanıtlaSil
  6. birileri anlatsın; çok haklısın canım benim çocuklarımız bizi kullanmayı okadar iyi biliyorlar ki!eğer onlara onların kurallarıyla yaklaşırsak belki adam olurlar. benim oğlumda 5,5 yaşında bazen hırçın olduğu oluyor ama kural konusunda ben çok ketümüm bağırsada çağırsada bilir beni ve kendini küçük düşüreceğini denemişliği var yani....

    YanıtlaSil
  7. bu arada bişey söylicem ya ne kadar çok, çok haklısın demişim ben düzeltme imkanım olmadan enterladım:)

    YanıtlaSil
  8. Benim bebişim 11 aylık ama ben ona iç içe geçebilen kaplar ve tangram mı deniyordu ondan almıştım Daha çok kitabı var. Bir de düşündüğünüz şeyi Waldorf Yöntemi diye bir yöntem var aynı sizin gibi düşüncesi. çocuklar için oyuncak çok sade olmalı. Bir bebek olsun yüzü bile olmasın diyorlar. Çocuk kendi hayalinde yaşatmalıymış bebek üzüntülü mü mutlu mu ağlıyor mu vs..

    YanıtlaSil
  9. kitap okumak çok eğlenceli çocuklara arada ingilizce kitapları da okumayı dene bence senin ufaklığın şimdiden kulak dolgunluğu olsun
    waldorf yöntemi,herkesin uygulaması gereken bir yöntem aslında herkes bu konuya bu derece ilgi gösterirse çocuklar büyüyünce kimbilir ne kadar yaratıcı şeyler çıkar ortaya

    YanıtlaSil

sevgili ziyaretçi yakışıklı bir imza atın emi